Koncepce rozvoje mateřské školky

Koncepce a strategie rozvoje mateřské školy stanovuje vize a cíle, které bychom chtěli učinit v souladu se zásadami vzdělávání a přípravou dětí na budoucnost. Mateřská škola představuje jednu z možností, jak doplnit rodinnou výchovu a pomoci tak zajistit dětem prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jejich aktivnímu rozvoji a učení. Cílem celého týmu mateřské školy je poskytovat vysokou kvalitu v přípravě dětí na další životní a vzdělávací cestu, optimálně rozvíjet jejich osobnost, podporovat zdravý tělesný vývoj a osobní spokojenost.

Koncepce dalšího rozvoje školy vychází z komplexní analýzy SWOT, z předcházejících koncepčních záměrů a z osobních znalostí školy ředitelky a ostatních zaměstnanců.

V analýze SWOT patří mezi silné stránky školy image školy a mnohaleté povědomí veřejnosti o činnosti této organizace. Další silnou stránkou je možnost integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd a zároveň dostupnost vzdělávání dětí ve třídách speciálních. Aktivity jsou pro všechny společné napříč školou, a to bez rozdílu. Ke kvalitnímu vzdělávání využíváme spolupráci s odborníky a s ostatními institucemi (SPC, PPP). Velikým kladem jsou dobré vztahy mezi zaměstnanci, které jsou nezbytné pro klidný a efektivní chod školy. Naopak jako slabé stránky jsou v analýze školy odhaleny časté organizační změny z důvodu absence zaměstnanců, velký počet dětí v běžných třídách a omezení funkčnosti školní zahrady jejím nedostatečným zabezpečením. V příležitostech má velký potenciál využívání dotačních programů pro rozvoj školy, funkční, aktivní a promyšlená spolupráce se zřizovatelem na financování oprav, modernizaci i v podpoře nadstandartních aktivit dětí. Další příležitostí je spolupráce všech aktérů při vzdělávání a podpora DVPP v oblasti získávání nových poznatků. Mezi hrozby se nově zařadila situace s pandemií COVID 19 a dalších nemocí. Nestálý výhled je i v rostoucích cenách energií. Jako další hrozbu vnímáme nízké platové ohodnocení provozních zaměstnanců školy a vyčlenění asistentů pedagoga z plánovaných zvyšování platů pedagogickým pracovníkům.

Hrozby ani slabé stránky přímo neohrožují chod školy. Řízení školy směřuje k tomu, aby hrozby a slabé stránky byly vyváženy silnými stránkami a příležitostmi.

Koncepce dalšího rozvoje školy

Motto školy: Jsme všichni na stejné lodi

Poslání školy: Poskytujeme předškolní vzdělávání všem dětem bez rozdílu. Kvalifikovaný personál vytváří podmínky, které rozvíjí osobnost dětí, podporuje jejich zvídavost a chuť učit se, a to vše při respektování individuálních potřeb dětí. Prioritou všech zaměstnanců mateřské školy je vytvářet prostředí, ve kterém se budou děti cítit dobře a bezpečně.

Vize školy: Chceme být uznávanou mateřskou školou pro každého, se zdravým a bezpečným prostředím, s cílem probudit v dítěti aktivní zájem o poznávání a objevování a zároveň zohledňovat jejich možnosti, schopnosti a individuální potřeby.

Image školy

Cíl: V návaznosti na tradici školy utvářet nadále dobrou pověst školy a informovanost o škole.

Dílčí cíle:

  • Udržet a nadále rozvíjet nadstandard poskytovaných služeb školou (logopedie, pleopticko-ortoptická cvičení)
  • Vzhledem k zájmu veřejnosti poskytovat aktuální informace o dění ve škole
  • Poskytovat dle možností informace do tisku (regionální i odborný)

Klima školy

Cíl: Udržet pracovní vztahy i nadále na bázi vzájemné důvěry a spolupráce.

Dílčí cíle:

  • Zajišťovat profesní růst pedagogických pracovníků i další vzdělávání pro ostatní zaměstnance.
  • Upevňovat dobré pracovní vztahy mezi všemi zaměstnanci školy
  • Otevřeně komunikovat s rodiči a veřejností
  • Vytvářet přátelskou a bezpečnou atmosféru

Výchovně vzdělávací oblast

Cíl: Metodicky vést ke kvalitnímu a motivujícímu výchovně vzdělávacímu procesu.

Dílčí cíle:

  • Pracovat podle nového ŠVP, vydaného 1.9.2022 a podle potřeb tento dokument aktualizovat.
  • Využívat ve vzdělání dětí informace a vyhodnocení diagnostiky I Sophi, která umožňuje vytvoření dlouhodobého podpůrného vzdělávacího plánu dítěte, posílení jeho aktuálních slabých stránek a podporovat jeho přednosti.
  • Ve všech třídách podporovat u pedagogů formativní hodnocení dětí.
  • Soustavně usilovat o dosahování optimálních a inovativních výchovně vzdělávacích výsledků ve všech oblastech, s využitím nových forem a metod práce.
  • Využívat minimální preventivní program k osvětě zdravého životního stylu a k eliminaci negativních jevů současné společnosti. Zaměřit se na včasnou identifikaci vzdělávacích a výchovných problémů, zákonným zástupcům včas doporučovat spolupráci s odborníky.

Organizace a řízení

Cíl: Zapojovat zaměstnance do procesu řízení, delegovat pravomoci a tím přenášet odpovědnost za svěřené úseky. Podporovat kvalitní a vzájemnou spolupráci se zřizovatelem školy.

Dílčí cíle:

  • Klást důraz na týmovou práci a otevřenost
  • Zkvalitňovat existující funkční organizační strukturu, zařazovat správné lidi na správné místo.
  • V rámci posílení kompetencí jednotlivých pracovníků klást velký důraz na osobní zodpovědnost
  • Motivovat a sjednocovat zaměstnance společně sdílenými hodnotami, přesvědčením, představami a normami. Uplatňovat přímou a otevřenou komunikaci.
  • Ze strany vedení věnovat velkou pozornost kontrole plnění povinností a zadaných úkolů, dbát na důslednost a plnění termínů
  • Podporovat nadále DVPP a vzdělávání ostatních pracovníků.

Personalistika

Cíl: Zajistit kvalifikované pedagogické pracovníky a schopné provozní zaměstnance.

Dílčí cíle:

  • Udržet stabilní pedagogický sbor včetně provozních zaměstnanců
  • Pravidelně vyhodnocovat personální rizika a přijímat opatření k jejich odstraňování

Spolupráce s rodiči a veřejností

Cíl: Podporovat stávající otevřené partnerství při vzdělávání, spolupracovat s dalšími vzdělávacími institucemi.

Dílčí cíle:

  • Pokračovat a posilovat spolupráci s rodiči nejen v oblasti výchovy a vzdělání, ale zapojovat je i nadále do školních aktivit
  • Společně sdílet informace o vzdělávacích potřebách, pokrocích a dosažených výsledcích dětí. Domlouvat se na dalších postupech ve výchově a vzdělávání
  • Spolupracovat s příslušnými pedagogickými centry (SPC, PPP)
  • Podporovat rodinnou výchovu, nabízet rodičům poradenský servis i nejrůznější osvětové aktivity
  • Zapojovat se nadále do akcí obce (Vítání občánků, Živý Betlém, Pohádkový les, Obecní veselice, Školympiáda)

Ekonomika a materiálně technické vybavení školy

Cíl: Vytvořit ekonomicky a materiálně vyhovující podmínky, na jejichž základě bude možné dosahovat cílů školy.

Dílčí cíle:

  • Hledání dalších zdrojů financování na pořízení speciálních a kompenzačních pomůcek (sponzoři)
  • Navázat na projekt školní zahrady, rozšířit ho o další prvky podporující enviromentální výchovu. Přestavět nevyužívanou pergolu na „zelenou učebnu“ a podpořit tak praktické činnosti dětí při objevování a zkoumání
  • Dostatečně zabezpečit zahradu MŠ novým oplocením
  • Pořizovat účelné pomůcky, hračky. Zaměřit se na pořízení nových pomůcek k rozvoji pohybových činností dětí k podpoře jejich zájmu o sport

Koncepce dalšího rozvoje školy

Hlavní a dílčí cíle jsou nastaveny tak, aby naše mateřská škola nadále rozvíjela a posilovala svoji dobrou pozici instituce v obci a díky nabídce speciálních tříd i v širším okolí. Naplňováním těchto cílů chceme i nadále nabízet pro děti a jejich rodiče kvalitní a podnětné prostředí předškolního vzdělávání.

Na koncepci rozvoje mateřské školy se aktivně podíleli všichni zaměstnanci školy. Koncepce a strategie mateřské školy byla vypracována na základě vize, analýzy současného stavu a SWOT analýzy.

Nastavení cookies

Tyto webové stránky používají cookies, abychom zajistili, že získáte to nejhodnotnější na našich webových stránkách. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím se vším".